Idea stworzenia Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego i Centrum Rozwoju Plaster Miodu wzrastała w sercach dwóch zupełnie niezależnych osób na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi.
Ewelina kilka ostatnich lat poświeciła pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu jako terapeuta, nauczyciel i koordynator zajęć wczesnego wspomagania rozwoju. Sumienna i świetnie zorganizowana, w swoją pracę wkłada całe serce i duszę.
Monika od wielu lat z pasją, oddaniem i głową pełną pomysłów pracuje z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnością sprzężoną jako terapeuta i nauczyciel. Doświadczenie w zarządzaniu placówką oświatową zdobyła pełniąc funkcje koordynatora w jednym z lokalnych przedszkoli. Każdą wolną chwilę poświęca zgłębianiu tajemnic ludzkiej psychiki i poszukiwaniu skutecznych strategii uczenia.
Nasze wspólne doświadczenia na gruncie zawodowym i zamiłowanie do pracy z dziećmi wzbudziły w nas motywacje do tego, by stworzyć miejsce o jakim marzyłyśmy od dawna…

Blisko dziecka
Troska o harmonijny rozwój dziecka jest jednym z najważniejszych założeń naszej placówki. Wierzymy, że naszym powołaniem i obowiązkiem jest zapewnianie dzieciom optymalnych warunków do rozwoju i edukacji. Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju pozwoliło nam zrozumieć, że dla osiągniecia pożądanych rezultatów w terapii, akceptacja i szacunek dla dziecka, jego potrzeb i emocji są równie ważne co znajomość efektywnych metod nauczania. Zastanawiając się nad tym jak najlepiej opisać ideę naszej placówki, odkryłyśmy to, co naszym zdaniem we wczesnej edukacji jest najważniejsze: bliskość i motywacja.

Blisko natury
Pielęgnowanie więzi człowieka z naturą poprzez tworzenie warunków do samodzielnej eksploracji otaczającej dziecko przyrody jest potrzebą Naszych czasów. Wspólne doświadczanie i obserwacja przyrody, pomoce i zabawki wykonane z naturalnych materiałów – nie tylko pozwalają ograniczać nadmierną ilość bodźców, czyniąc otoczenie bardziej przyjaznym – ale pobudzają aktywność poznawczą dziecka i zachęcają je do samodzielności i eksperymentowania.

Ciekawie i inspirująco
Atmosferę miejsca tworzą ludzie, dlatego dobieramy kadrę tak, aby z szacunkiem umiała przekazać dziecku to, co ważne i cenne dla jego rozwoju. Nasi specjaliści kreatywnie i z ogromnym zaangażowaniem dbają o bezpieczną przestrzeń dzieci tak, aby ich pobyt w placówce był pełen różnorodnych doświadczeń rozwojowych budujących krok po kroku dojrzałość szkolną.

W poszanowaniu prywatności dzieci i rodziców
Dbając o bezpieczeństwo prywatność dzieci oraz ich rodzin publikujemy w galerii i portalach społecznościowych zdjęcia, na których dzieci nie są przedstawione en face. Cenimy sobie umiar i zdrowy rozsądek. Pragniemy aby dzieci miały inspirującą, ale bezpieczną i spokojną przestrzeń do rozwoju, w miarę możliwości wolną od smartfonów, aparatów i kamer.

We współpracy z rodzicami
Zależy nam na współpracy z Rodzicami i współdziałaniu na rzecz dzieci, dlatego rozmawiamy, wspieramy ale i prosimy o wsparcie. Wiemy, że partnerska współpraca z Rodzicami jest podstawą sukcesu procesu terapeutycznego dziecka, dlatego w Naszej placówce Rodzice są równoprawnymi członkami Zespołu Terapeutycznego. Organizujemy dla Rodziców profesjonalne szkolenia i spotkania z autorytetami z dziedziny rozwoju, wychowania i zdrowia dziecka. Wierzymy, że razem możemy więcej.