Organizacja
Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Plaster Miodu powstał z myślą o dzieciach ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością sprzężoną i innymi zaburzeniami rozwojowymi – dzieciach wyjątkowych, które postrzegają świat inaczej. Wierzymy, że tylko szacunek dla potrzeb i emocji dziecka, bliskość przyrody w połączeniu z intensywnym oddziaływaniem terapeutycznym i edukacją opartą na multisensorycznym doświadczeniu daje dziecku szansę na zrównoważony rozwój.
Przyjmujemy dzieci w wieku 2, 5 – 6 roku życia oraz dzieci posiadające decyzję o potrzebie odroczenia obowiązku szkolnego do 9 r. ż. Realizujemy roczne przygotowanie przedszkolne.
Godziny otwarcia
Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Plaster Miodu jest otwarty przez cały rok od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 16.00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i przerw ustalonych przez Dyrekcję.
O przerwach w pracy placówki Rodzice są informowani z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
Organizacja pracy
Zajęcia edukacyjne i dodatkowe w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym są prowadzone w niewielkich 4-osobowych grupach, co umożliwia dostosowanie organizacji i procesu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Zajęcia dobywają się przy wsparciu terapeutów, którzy w miarę postępów w procesie terapeutycznym dziecka wycofują swoją pomoc, ograniczając ją do koniecznego minimum, co sprzyja rozwojowi samodzielności dziecka i zwiększa jego szansę na sukces na kolejnych etapach edukacyjnych.
Zajęcia terapeutyczne/rewalidacyjne realizowane są w systemie indywidualnym (1:1) w oparciu o program terapeutyczny opracowany i monitorowany z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi do diagnozy funkcjonalnej min. VB-MAPP. Realizowane przez Nas programy terapeutyczne mają charakter intensywny, co w praktyce oznacza, że indywidualne sesje terapeutyczne odbywają się systematycznie każdego dnia.
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka – zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju są bezpłatne. Odbywają się w godzinach pracy placówki. Prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny: psychologa, pedagoga specjalnego, logopedę i fizjoterapeutę.
Zajęcia terapeutyczne/specjalistyczne (terapia logopedyczna, psychologiczna, fizjoterapia z elementami integracji sensorycznej) prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny w systemie indywidualnym. Odbywają się w dniach ustalonych według tygodniowego rozkładu zajęć.
Zajęcia edukacyjne i terapeutyczne przeplatane są czasem na aktywność swobodną dzieci, spacerami i zajęciami plenerowymi, sensoplastycznymi lub zwyczajnie chwilami wytchnienia z dobrą książką.
Ogólny plan dnia
Godziny | Czynności wykonywane |
---|---|
7:00 | otwieramy Punkt Przedszkolny |
7:00 – 8:00 | aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT |
8:00 – 9.00 | słuchanie tekstu czytanego, sensoplastyka/terapia indywidualna |
9.00 – 9.30 | śniadanie |
9:30 – 10:30 | realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
10:30 – 11:30 | aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT |
11:30 – 12.00 | obiad (II danie) |
12:00 – 12:30 | zabawy ze śpiewem/ relaksacja/ drzemka |
12.30 – 13.30 | spacer, aktywność plenerowa |
13.30 – 14.00 | obiad (I danie) |
14.00 – 15.00 | trening umiejętności praktycznych |
15:00 – 16:00 | aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT |
Kadra
Nasi specjaliści kreatywnie i z ogromnym zaangażowaniem dbają o bezpieczną przestrzeń dzieci do tego, aby ich pobyt w placówce był pełen różnorodnych doświadczeń rozwojowych harmonizujących rozwój i budujących krok po kroku dojrzałość szkolną.
Stanowisko

Monika
Właścicielka

Monika
Właścicielka
Metody Pracy
W naszej pracy terapeutycznej opieramy się w największym stopniu na metodach i technikach terapeutycznych, których skuteczność potwierdzają badania naukowe (evidence-base practices) i które w znakomitej większości opierają się na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania. Nasze podejście do terapii łączy w sobie strategie uczenia wywodzące się Metody Zachowań Werbalnych i Treningu Umiejętności Kluczowych (PRT).
W zależności od potrzeb i możliwości dziecka oraz wyznaczonych programem celów chętnie sięgamy również do metod takich jak: Pictures Communication Exchange (PESC) i inne metody ACC, Metoda Aktywności Knillów, Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda symultaniczno-sekwencyjna J. Cieszyńskiej, Metoda Łatwego Czytania A. Rajs-Glazar, T. Mayer itd.
W obszarze edukacji przedszkolnej swoje działania opieramy na metodach, które pozwalają dziecku na aktywne uczestnictwo i wielozmysłowe doświadczanie otaczającego świata. Inspiruje nas Pedagogika Marii Montessori, Pedagogika zabawy, Metoda Ruchowej Ekspresji Twórczej R. Labana, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki B. Strauss, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Dziecięca Matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i wiele innych.
Terapie wspomagające i zajęcia dodatkowe
Obecnie istnieje wiele metod terapii wspomagających rozwój w różnych płaszczyznach dedykowanych dzieciom z zaburzeniami w rozwoju. Spośród nich wybrałyśmy takie, które nie tylko są skuteczne, ale przed wszystkim niosą dzieciom radość:


Terapia logopedyczna

Terapia psychologiczna

Terapia ręki Smart Hand Model

Smyko-multisensoryka

Fizjoterapia z elementami SI

Hipoterapia

Kynoterapia

Muzykoterapia z rytmiką
Rekrutacja i cennik
Brak opłaty wpisowej oraz czesnego w pierwszym roku uczęszczania dziecka do placówki. W kolejnych latach czesne wynosi 100 zł m/c (plus opłata za żywienie)
Wymagane dokumenty:
- ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO Z PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- DLA RODZICÓW, KTÓRZY CHCĄ ABY ICH DZIECI KORZYSTAŁY Z ZAJEĆ WCZESNEGO WPSOMAGANIA W GODZINACH POBYTU W PLACÓWCE – OPINIA O POTRZEBIE WCZESNEGO WSPOMAGANIA Z PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- FORMULARZ REKRUTACYJNY