Godziny otwarcia
Plaster Miodu jest otwarty przez cały rok od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 16.00
* z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i przerw ustalonych przez Dyrekcję
Organizacja pracy
Zajęcia edukacyjne i dodatkowe w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym są prowadzone w niewielkich 4-osobowych grupach, co umożliwia dostosowanie organizacji i procesu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Zajęcia dobywają się przy wsparciu terapeutów, którzy w miarę postępów w procesie terapeutycznym dziecka wycofują swoją pomoc, ograniczając ją do koniecznego minimum, co sprzyja rozwojowi samodzielności dziecka i zwiększa jego szansę na sukces na kolejnych etapach edukacyjnych.
Zajęcia terapeutyczne/rewalidacyjne realizowane są w systemie indywidualnym (1:1) w oparciu o program terapeutyczny opracowany i monitorowany z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi do diagnozy funkcjonalnej min. VB-MAPP. Realizowane przez Nas programy terapeutyczne mają charakter intensywny, co w praktyce oznacza, że indywidualne sesje terapeutyczne odbywają się systematycznie każdego dnia.
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka – zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju są bezpłatne. Odbywają się w godzinach pracy placówki. Prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny: psychologa, pedagoga specjalnego, logopedę i fizjoterapeutę.
Zajęcia terapeutyczne/specjalistyczne (terapia logopedyczna, psychologiczna, fizjoterapia z elementami integracji sensorycznej) prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny w systemie indywidualnym. Odbywają się w dniach ustalonych według tygodniowego rozkładu zajęć.
Zajęcia edukacyjne i terapeutyczne przeplatane są czasem na aktywność swobodną dzieci, spacerami i zajęciami plenerowymi, sensoplastycznymi lub zwyczajnie chwilami wytchnienia z dobrą książką.
Ogólny plan dnia
Godziny | Czynności wykonywane |
---|---|
7:00 | otwieramy Punkt Przedszkolny |
7:00 – 8:00 | aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT |
8:00 – 9.00 | słuchanie tekstu czytanego, sensoplastyka/terapia indywidualna |
9.00 – 9.30 | śniadanie |
9:30 – 10:30 | realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
10:30 – 11:30 | aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT |
11:30 – 12.00 | obiad (II danie) |
12:00 – 12:30 | zabawy ze śpiewem/ relaksacja/ drzemka |
12.30 – 13.30 | spacer, aktywność plenerowa |
13.30 – 14.00 | obiad (I danie) |
14.00 – 15.00 | trening umiejętności praktycznych |
15:00 – 16:00 | aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT |