Punkt Przedszkolny

Organizacja

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Plaster Miodu powstał z myślą o dzieciach ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością sprzężoną i innymi zaburzeniami rozwojowymi – dzieciach wyjątkowych, które postrzegają świat inaczej. Wierzymy, że tylko szacunek dla potrzeb i emocji dziecka, bliskość przyrody w połączeniu z intensywnym oddziaływaniem terapeutycznym i edukacją opartą na multisensorycznym doświadczeniu daje dziecku szansę na zrównoważony rozwój.

Przyjmujemy dzieci w wieku 2, 5 – 6 roku życia oraz dzieci posiadające decyzję  o potrzebie odroczenia obowiązku szkolnego do 9 r. ż. Realizujemy roczne przygotowanie przedszkolne. 

Godziny otwarcia 

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Plaster Miodu jest otwarty przez cały rok od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 16.00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i przerw ustalonych przez Dyrekcję.
O przerwach w pracy placówki Rodzice są informowani z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

Organizacja pracy 

Zajęcia edukacyjne i dodatkowe w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym są prowadzone  w niewielkich 4-osobowych grupach, co umożliwia dostosowanie organizacji  i procesu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Zajęcia dobywają się przy wsparciu terapeutów, którzy w miarę postępów w procesie terapeutycznym dziecka wycofują swoją pomoc, ograniczając ją do koniecznego minimum, co sprzyja rozwojowi samodzielności dziecka i zwiększa jego szansę na sukces na kolejnych etapach edukacyjnych.  

Zajęcia terapeutyczne/rewalidacyjne realizowane są w systemie indywidualnym (1:1) w oparciu o program terapeutyczny opracowany i monitorowany z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi do diagnozy funkcjonalnej min. VB-MAPP. Realizowane przez Nas programy terapeutyczne mają charakter intensywny, co w praktyce oznacza, że indywidualne sesje terapeutyczne odbywają się systematycznie każdego dnia. 

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka – zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju są bezpłatne. Odbywają się w godzinach pracy placówki. Prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny: psychologa, pedagoga specjalnego, logopedę  i fizjoterapeutę.  

Zajęcia terapeutyczne/specjalistyczne (terapia logopedyczna, psychologiczna, fizjoterapia z elementami integracji sensorycznej) prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny w systemie indywidualnym. Odbywają się w dniach ustalonych według tygodniowego rozkładu zajęć. 

Zajęcia edukacyjne i terapeutyczne przeplatane są czasem na aktywność swobodną dzieci, spacerami i zajęciami plenerowymi, sensoplastycznymi lub zwyczajnie chwilami wytchnienia z dobrą książką. 

          Ogólny plan dnia 

GodzinyCzynności wykonywane
7:00otwieramy Punkt Przedszkolny
7:00 – 8:00aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT 
8:00 – 9.00słuchanie tekstu czytanego, sensoplastyka/terapia indywidualna 
9.00 – 9.30śniadanie
9:30 – 10:30realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego 
10:30 – 11:30aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT 
11:30 – 12.00obiad (II danie) 
12:00 – 12:30zabawy ze śpiewem/ relaksacja/ drzemka 
12.30 – 13.30spacer, aktywność plenerowa
13.30 – 14.00obiad (I danie)
14.00 – 15.00trening umiejętności praktycznych
15:00 – 16:00aktywność swobodna dzieci/terapia indywidualna/FCT

Kadra

Nasi specjaliści  kreatywnie i z ogromnym zaangażowaniem dbają o bezpieczną przestrzeń dzieci do tego, aby ich pobyt w placówce był pełen różnorodnych doświadczeń rozwojowych harmonizujących rozwój i budujących krok po kroku dojrzałość szkolną.  

Stanowisko

Monika

Właścicielka

Monika

Właścicielka

Metody Pracy 

W naszej pracy terapeutycznej opieramy się w największym stopniu na metodach  i technikach terapeutycznych, których skuteczność potwierdzają badania naukowe (evidence-base practices) i które w znakomitej większości opierają się na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania. Nasze podejście do terapii łączy w sobie strategie uczenia wywodzące się Metody Zachowań Werbalnych i Treningu Umiejętności Kluczowych (PRT).  

W zależności od potrzeb i możliwości dziecka oraz wyznaczonych programem celów chętnie sięgamy również do metod takich jak: Pictures Communication Exchange (PESC) i inne metody ACC, Metoda Aktywności Knillów, Kinezjologia edukacyjna                           P. Dennisona, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda symultaniczno-sekwencyjna J. Cieszyńskiej, Metoda Łatwego Czytania A. Rajs-Glazar, T. Mayer itd.  

W obszarze edukacji przedszkolnej swoje działania opieramy na metodach, które pozwalają dziecku na aktywne uczestnictwo i wielozmysłowe doświadczanie otaczającego świata.  Inspiruje nas Pedagogika Marii Montessori, Pedagogika zabawy, Metoda Ruchowej Ekspresji Twórczej R. Labana, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki B. Strauss, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Dziecięca Matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i wiele innych. 

Terapie wspomagające i zajęcia dodatkowe 

Obecnie istnieje wiele metod terapii wspomagających rozwój w różnych płaszczyznach dedykowanych dzieciom z zaburzeniami w rozwoju. Spośród nich wybrałyśmy takie, które nie tylko są skuteczne, ale przed wszystkim niosą dzieciom radość: 

Terapia logopedyczna

Terapia psychologiczna

Terapia ręki Smart Hand Model

Smyko-multisensoryka

Fizjoterapia z elementami SI

Hipoterapia

Kynoterapia

Muzykoterapia z rytmiką

Rekrutacja i cennik 

Brak opłaty wpisowej oraz czesnego w pierwszym roku uczęszczania dziecka do placówki. W kolejnych latach czesne wynosi 100 zł m/c (plus opłata za żywienie) 

Wymagane dokumenty: 

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Akceptuję Więcej informacji