Metody Pracy
W naszej pracy terapeutycznej opieramy się w największym stopniu na metodach i technikach terapeutycznych, których skuteczność potwierdzają badania naukowe (evidence-base practices) i które w znakomitej większości opierają się na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania. Nasze podejście do terapii łączy w sobie strategie uczenia wywodzące się Metody Zachowań Werbalnych i Treningu Umiejętności Kluczowych (PRT).
W zależności od potrzeb i możliwości dziecka oraz wyznaczonych programem celów chętnie sięgamy również do metod takich jak: Pictures Communication Exchange (PESC) i inne metody ACC, Metoda Aktywności Knillów, Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda symultaniczno-sekwencyjna J. Cieszyńskiej, Metoda Łatwego Czytania A. Rajs-Glazar, T. Mayer itd.
W obszarze edukacji przedszkolnej swoje działania opieramy na metodach, które pozwalają dziecku na aktywne uczestnictwo i wielozmysłowe doświadczanie otaczającego świata. Inspiruje nas Pedagogika Marii Montessori, Pedagogika zabawy, Metoda Ruchowej Ekspresji Twórczej R. Labana, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki B. Strauss, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Dziecięca Matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i wiele innych.
Terapie wspomagające i zajęcia dodatkowe
Obecnie istnieje wiele metod terapii wspomagających rozwój w różnych płaszczyznach dedykowanych dzieciom z zaburzeniami w rozwoju. Spośród nich wybrałyśmy takie, które nie tylko są skuteczne, ale przed wszystkim niosą dzieciom radość:


Terapia logopedyczna

Terapia psychologiczna

Terapia ręki Smart Hand Model

Smyko-multisensoryka

Fizjoterapia z elementami SI

Hipoterapia

Kynoterapia
